Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Algemene Ledenvergadering Legmeervogels op 22 januari 2024

14 december 2023 19:45

Als vereniging zijn wij verplicht minimaal één keer per jaar een Algemene Ledenvergadering (ALV) te houden. Deze ALV vergadering vindt plaats op maandag 22 januari 2024.

Wat is een Algemene Ledenvergadering (ALV)
Een ALV is een officiële bijeenkomst waar alle leden van de vereniging hiervoor worden uitgenodigd. Alle leden krijgen de mogelijkheid om mee te stemmen over de toekomst van de vereniging; het beleid, de activiteiten, de bestuurders, de financiën, enzovoort.

Alle leden hebben stemrecht, dus de stem van ieder lid geldt. Daarnaast krijgen de leden de kans om (kritische) vragen te stellen, om zo grip te hebben en te houden, op het functioneren van het bestuur en de vereniging als geheel. Zo wordt er gesproken over de ontwikkelingen van de afgelopen tijd, welke doelen er worden gesteld voor de toekomst en volgens welk concreet beleid deze doelen zullen worden nagestreefd.

Al deze punten worden besproken aan de hand van een vooraf opgestelde agenda. Voor de komende ALV vergadering is dit de agenda:

ALV Agenda 22 januari 2024

1. Opening: 20.00 uur
  2. Ingekomen stukken
  3. Goedkeuring Verslag ALV 3 juli 2023 (besluit) **
  4. Verkiezing Penningmeester (Sander Valentijn)) (besluit)
  5. Contributieverhoging seizoen 2024 – 2025 (besluit)
  6. Statusupdate Verenigingsdiensten en inning borg
  8. Sluiting:  21.30 uur

De voorzitter van het bestuur leidt over het algemeen de vergadering. Hij of zij leidt de vergadering vanuit een onpartijdig standpunt en zorgt ervoor dat samenvattingen en conclusies voor onderwerpen worden geformuleerd.  De leden stellen vragen en stemmen. Op een ALV wordt gestemd over verschillende zaken en op verschillende manieren. De twee belangrijkste wijzen van stemmen zijn de open stemming en besloten stemming. In alle gevallen wordt in ieder geval gevraagd wie voor, tegen of blanco stemt.

Open stemming
De zaak wordt voorgelegd door de voorzitter, waarna er door de aanwezigen wordt gestemd met het wel of niet opsteken van de hand.

Gesloten stemming
Een open stemming wordt niet gebruikt voor het stemmen over personen. Hiervoor wordt wat langer de tijd genomen met een gesloten stemming. De ALV wordt tijdelijk gepauzeerd, zodat leden de tijd krijgen om een stembriefje in te vullen. Op deze manier blijven de stemmen anoniem. Het stemmen van de penningmeester is een gesloten stemming.

De ALV is dus dé plek om jouw stem als lid te laten horen. Zo heeft iedereen invloed op de toekomst van de vereniging. Graag zien wij jullie op de komende ALV op maandag 22 januari 2024 aanvang 20.00 uur. Locatie clubhuis Legmeervogels. De volgende, tevens afsluitende ALV, zal zijn eind voetbalseizoen 2023 – 2024.

Voor vragen over de ALV kun je het bestuur benaderen of een mail sturen naar [email protected]

** Verslag ALV 3 juli 2023 ligt ter inzage in de bestuurskamer

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!